Deklaracja dostępności

Gminny Zespół Obsługi Placówek Oświatowych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gzoposwierklany.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Zamieszczone pliki PDF na są dostępnych cyfrowo.

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Zamieszczone pliki PDF na są dostępnych cyfrowo.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Kamil Gąsior

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej, jak również w przypadku innych problemów, na przykład z dostępnością architektoniczną, prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Kamil Gąsior – tel. 32 430 46 66.

- adres poczty elektronicznej dyrektor.gzopo@swierklany.pl.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

GZOPO w Świerklanach znajduje się w budynku Urzędu Gminy Świerklany. Dostosowanie wejść do budynków Budynek Urzędu Gminy Świerklany Wejście do budynku możliwe jest z dwóch stron budynku: wejście od strony ul. Kościelnej – brak dostępu dla osób niepełnosprawnych ruchowo (schody); wejście od strony ul. Kościuszki – dostęp z poziomu chodnika. Nie ma konieczności korzystania z pochylni. Wycieraczki antypoślizgowe - zewnętrzne i wewnętrzne.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze budynku dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W budynku znajdują się oznaczenia kontrastowe zawierające plan i opis pomieszczeń, a także tyflomapa - dla osób niewidomych i słabowidzących

Dostosowanie wind

Winda dostosowana jest dla osób niepełnosprawnych ruchowo korzystających z wózków inwalidzkich.

Dostosowanie parkingów

W budynku Urzędu Gminy Świerklany mieszczą się również: Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Gminny Zespół Obsługi Placówek Oświatowych, które stanowią jeden duży obszarowo kompleks. Do budynku urzędu prowadzą dwa wjazdy - jeden od ul. Kościelnej, drugi od ul. Kościuszki, gdzie urządzono parkingi dla klientów instytucji oraz pracowników, wyznaczając także miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego referatu lub biura (również z psem asystującym) – pomocą służą w tym zakresie pracownicy.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Środkiem do ogłoszenia alarmu o niebezpieczeństwie w budynku jest powiadomienie głosem lub poprzez urządzenia nagłaśniające.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek UG Świerklany wyposażony jest w 2 pętle indukcyjne: stacjonarną i przenośną.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak jest wykwalifikowanej obsługi osób głuchych, głuchoniemych oraz głuchoniewidomych (dyplomowanych tłumaczy).

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 września 2020 15:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Kamil Gąsior
Ilość wyświetleń: 1036
26 marca 2024 09:50 (Kamil Gąsior) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
26 marca 2024 09:50 (Kamil Gąsior) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
27 marca 2023 11:30 (Kamil Gąsior) - Aktualizacja deklaracji dostepności.